یک شهروند توسط نیروهای امنیتی در شهرستان بوکان بازداشت شد

هیمن مام قادری

نیروهای امنیتی در شهرستان بوکان یک شهروند اهل این شهر را به نام هیمن مام قادری، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سحرگاه روز شنبه چهار تیر ماه ۱۴۰۱، هیمن مام قادری، اهل شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، ماموران امنیتی پس از بازداشت هیمن مام قادری او را جهت بازجوئی به بازداشتگاه مرکزی بکی از ارگانهای امنیتی ارومیه منتقل کردند.‌

لازم به ذکر است، هیمن مام قادری، در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۹، در پی شیوع ویروس کرونا و اعطای عفو مشروط به زندانیان از زندان بوکان آزاد شد.

این شهروند اهل بوکان، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج و طی مراحل بازجوئی به زندان بانه و سپس به زندان سقز منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، هیمن مام قادری، در تاریخ ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه دادگاه انقلاب سقز با اتهام《اقدام‌علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از احزاب کُرد مخالف نظام》به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

هیمن مام‌ قادری، سال ۱۳۹۸، در حالی که دوران حبس تعزیری خود را در زندان سقز سپری می کرد به زندان بوکان منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید