استان فارس؛ ژیلا شرفی نصرآبادی، شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت شد

ژیلا شرفی نصرآبادی

ماموران امنیتی در شیراز، ژیلا شرفی نصرآبادی، شهروند بهایی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.  هنوز از مصادیق اتهامات وارده به این شهروند بهایی اطلاعی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه پنج تیر ماه ۱۴۰۱، ژیلا شرفی نصرآبادی، شهروند بهایی ساکن شیراز، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، تا لحظه تنظیم این گزارش، از مکان نگهداری، مصادیق حقوقی اتهامات و ارگان بازداشت کننده ژیلا شرفی نصرآبادی اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۱، نگار ایقانی – متولد: ۱۳۷۹ و شقایق خانه زرین – متولد: ۱۳۸۱، دو شهروند بهایی همزمان با بازداشت ژیلا شرفی نصرآبادی توسط نیروهای امنیتی در شیراز، بازداشت شدند.

یک‌منبع مطلع در ایپنباره گفت:”با توجه نگرانی پدر شقایق زرین بر اثر استرس ناشی از بازداشت و بی خبری از فرزندش بر اثر سکته قلبی راهی بیمارستان شده است.”

لازم به ذکر است، از میان‌این ۳ شهروند بهایی، نگار ایقانی،‌ در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۸، در پی روال جاری ممانعت از ادامه تحصیل شهروندان بهایی در ایران پس از شرکت در کنکور سراسری و احراز اعتقاد او به دیانت بهایی از حق ادامه تحصیل محروم شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید