زندان عادل آباد شیراز؛ محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی فرهنگیان دست به اعتصاب غذا زد 

محمدعلی زحمتکش

محمدعلی زحمتکش، فعال صنفی فرهنگیان در اعتراض به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی خود اعتصاب غذا کرد. این بازداشتی پیش‌‌تر هم در اعتراض به بلاتکلیفی و بازداشت خود اعتصاب غذا کرده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه هفت تیر ماه ۱۴۰۱، محمدعلی زحمتکش، معلم بازنشسته و فعال صنفی فرهنگیان، محبوس و بلاتکلیف در زندان عادل آباد شیراز اعتصاب غذا کرد. این فرهنگی بازنشسته از تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه در بازداشت اداره اطلاعات شیراز بسر می برد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”پس از محقق نشدن وعده هایی که در تاریخ دو تیر ماه مسئولان زندان مبنی بر رعایت اصل تفکیک جرایم و رسیدگی به وضعیت درمانی محمدعلی زحمتکش داده بودند او مجددا از تاریخ هفت تیر ماه ۱۴۰۱ مجددا اعتصاب غذا کرد. آقای زحمتکش با توجه به اثرات شیمیایی در دوران جنگ هشت ساله با سرفه های شدید مواجه شده اما به وضعیت درمانی او هم رسیدگی نمی شود.”

لازم به ذکر است، محمدعلی زحمتکش، در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به تداوم بازداشت، عدم رعایت تفکیک جرائم، پرونده سازی و بلاتکلیفی او با هدف اعتراض به روند جاری پرونده خود اعتصاب غذا کرد و در تاریخ ۲ تیر ماه ۱۴۰۱، بطور مشروط اعتصاب خود را پایان داد.

در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، یک‌منبع نزدیک به محمدعلی زحمتکش گفت:”وکیل او چندین مرحله به دادسرا مراجعه کرده اما بازپرس به بهانه های مختلف از پاسخگویی سر باز می زند و آقای زحمتکش چند روز قبل به بند دارالقرآن متعلق به اداره اطلاعات شیراز منتقل شده است.”

محمدعلی زحمتکش، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی او پس از تفتیش و ضبط برخی وسائل شخصی بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید