گزارشی از تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت دو شهروند بازداشت شده بلوچ توسط اطلاعات سپاه پاسداران در زاهدان

مازیار شه بخش و ابراهیم شه بخش

تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت دو شهروند بلوچ به نام‌های مازیار شه بخش و ابراهیم شه بخش، که از سه ماه پیش تاکنون در بازداشت اطلاعات سپاه پاسداران در زاهدان تحت بازجویی به سر می‌برند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ با گذشت حدود سه ماه از بازداشت دو شهروند بلوچ با نام‌های «مازیار شه بخش، ۱۶ ساله» و «ابراهیم شه‌بخش»همچنان خانواده های این افراد تماس یا ملاقاتی با فرزندان خود نداشته اند.

بنا به گفته یک منبع آگاه، مازیار و ابراهیم سه روز قبل ۲۸ خردادماه سال جاری به قرنطینه زندان مرکزی زاهدان منتقل شدند و مجددا روز گذشته ۳۱ خردادماه به مکان نامعلومی‌که‌گفته شده احتمالا بازداشتگاه اطلاعات سپاه بوده انتقال شده است.

مازیار شه بخش، نوجوان ١۶ ساله، فرزند ملک روز چهارشنبه ١٨ اسفند ماه ١۴٠٠، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در شهر زاهدان همراه با ضرب و شتم بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شد.

همزمان به همراه مازیار دو نوجوان دیگر نیز با نام های مسلم و شهرام شه‌بخش که نسبت برادری با یکدیگر داشتند، مورد ضرب و شتم ماموران اطلاعات سپاه قرار گرفته و بازداشت شدند که حدود یک ماه بعد در تاریخ ١۶ فروردين ماه ١۴٠١ با تودیع قرار وثیقه از زندان مرکزی زاهدان آزاد شدند.

ابراهیم شه بخش دیگر شهروند بازداشتی در تاریخ ١ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات سپاه در شهرستان زاهدان بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

ابراهیم ۲۴ ساله، فرزند خدامراد ساکن روستای شورچه واقع در بخش کورین سرجنگل از توابع شهرستان زاهدان می باشد.

از اهیم پس از خارج شدن از منزل یکی از اقوام نزدیک خود در شهر زاهدان توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و از آن زمان تاکنون نه تنها تماسی با خانواده نداشته، بلکه محل دقیق نگهداری وی نیز نامعلوم است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ١٨ فروردين ماه ۱۴۰۱، مسئولان بازداشتگاه اطلاعات سپاه مازیار را پس از یک ماه نگهداری در این مکان، به کانون اصلاح و تربیت شهر زاهدان منتقل کردند و پی ار مدتی در کانون مجددا به مکان نامعلومی منتقل شده است.

گفته شده که مازیار و ابراهیم شه بخش تاکنون با خانواده خود تماس تلفنی و ملاقات نداشته اند و این شرایط باعث نگرانی شدید خانواده های این دو شهروند بازداشتی نسبت به وضعیت سلامتی آنان شده است.

از علت بازداشت و اتهامات مطروحه و مکان دقیق نگهداری این دو شهروند تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست./ حال وش

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید