در تجمع اعتراضی صنفی کارکنان جهاد کشاورزی چند تن بازداشت شدند

جهاد کشاورزی

در جریان برگزاری تجمع اعتراضی صنفی کارکنان جهاد کشاورزی، تنی چند از آنها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.‌ این تجع کارمندان جهاد سازندگی، در افزایش حقوق ماهیانه به میزان دیگر وزارتخانه های دولتی و اجرای همسان سازی دریافتی های این کارمندان با سایر کارکنان دولت برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۱۴ تیر ماه ۱۴۰۱، ماموران امنیتی چند تن از کارمندان معترض جهاد کشاورزی را در جریان برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه بازداشت کردند.

براساس این گزارش، تجمع اعتراضی کارمندان جهاد کشاورزی با هدف افزایش حقوق ماهیانه به میزان دیگر وزارتخانه های دولتی و اجرای همسان سازی دریافتی های این کارمندان با سایر کارکنان دولت برگزار شد.

کارمندان معترض وزارت جهاد کشاورزی در تشریح ابن خواسته خود گفتند:”مطالبه ما علاوه بر افزایش بیش از ۱۰درصدی حقوق‌مان، یکسان‌سازی و همسان‌سازی با سایر وزارتخانه‌ها و عدم تبعیض حقوقی میان ادارات دولتی و عمومی است؛ زیرا بسیاری از وزارتخانه‌ها در سطوح مشابه، دریافتی و حقوق بالاتری دارند و این دریافتی‌ها به همراه افزایش مزایای ریالی، باعث فاصله زیاد میان دریافتی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه‌ها شده است.”

این کارمندان افزودند:”بسیاری از همکاران ما با ۱۵ یا ۲۰ سال سابقه و مدرک کارشناسی ارشد قرار است با ۶ تا ۷ میلیون تومان دریافتی بازنشست شوند. آن‌ها می‌گویند با تورم موجود نمی‌توان با این حقوق زندگی کرد.” / ایلنا

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید