بازداشت و بلاتکلیفی از پیمان سکوتی، محبوس در زندان لاکان رشت

پیمان سکوتی

پیمان سکوتی، پس از بازداشت و انتقال به زندان لاکان رشت بطور بلاتکلیف به‌سر می‌برد. اتهام‌‎های انتسابی به این شهروند اقدام‌علیه امنیت ملی، عضویت در گروههای مخالف نظام، توهین به رهبری در فضای مجازی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‌شنبه 16 تیر ماه ۱۴۰۱، پیمان‌ سکوتی، اهل کوچصفهان از توابع استان گیلان، بطور بلاتکلیف در زندان لاکان رشت محبوس شده است.

براساس این گزارش، علیرغم گذشت بیش از ۴۰ روز از تاریخ بازداشت پیمان سکوتی و طی مراحل بازجوئی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه رشت و انتقال به بند زندان لاکان او در وضعیت بلاتکلیف مانده است.

یک منبع مطلع از روند قضایی پرونده پیمان سکوتی به حقوق بشر در ایران گفت:”مجموع بازجویی های صورت گرفته از او به سبب فعالیتهای او در فضای مجازی و سایر فعالیتهای مسالمت آمیز او بوده که بنا بر اعلام بازجوی دادسرای شهر رشت اتهام اقدام‌علیه امنیت ملی ،عضویت در گروههای مخالف نظام، توهین به رهبری در فضای مجازی و فعالیت تبلیغی علیه نظام،عنوان و جلسه بازپرسی پیمان سکوتی هم‌ برگزار شده است.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”خانواده پیمان سکوتی از زمان‌بازداشت او فقط ۱ مرحله اجازه ملاقات با داشتند و این محدودیت به علت فشار های ضابط امنیتی به پرونده او است.”

لازم به ذکر است، پیمان سکوتی، در تاریخ ۲ خردادماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به بازداشتگاه این ارگان‌ امنیتی در شهر رشت مرکز استان گیلان منتقل و پس از ۱۰ روز به زندان لاکان رشت منتقل شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید