گزارشی از آخرین وضعیت رضا نوروزی، زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین

رضا نوروزی

رضا نوروزی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در حال تحمل حبس خود است. این زندانی سیاسی پیش تر به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، توسط دادگاه انقلاب تهران، به پنج سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، رضا نوروزی، اهل شهرستان سراب، متاهل و دارای دو پسر سه ساله و یک ساله زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۸ سالن ۷ زندان اوین در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود است.

براساس این گزارش، رضا نوروزی، در حالی که با کار کردن در داخل زندان مخارج خانواده خود را تامین می کرد در پی درگیری با زندانیان جرائم مالی و ضرب و جرح و پرونده سازی جدید پس از انتقال تنبیهی به بند۲۴۰ از کارکردن محروم و سپس به اندرزگاه هشت منتقل شد.‌

لازم به ذکر است، رضا نوروزی، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در میدان‌انقلاب تهران بازداشت و به پس از انتقال به بند۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و تحمل ۲ ماه سلول انفرادی و بازجوئی های فشرده و تفهیم اتهام به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.
با آغاز مراحل دادرسی، پرونده رضا نوروزی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری بررسی و به اتهام《اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور》و《فعالیت تبلیغی علیه نظام》در مجموع به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.
با اعلام اعتراض و ارجاع این حکم به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره بدوی بر علیه رضا نوروزی عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری برای رضا نوروزی لازم به اجرا شد.
همچنین، رضا نوروزی، در اندرزگاه ۴ زندان اوین در پی درگیری فیزیکی با پرونده ای جدید مواجه در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای زندان اوین از بابت اتهامات《اخلال در نظم زندان》و《توهین به مسئولان》تفهیم اتهام شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید