بازداشتگاه وزارت اطلاعات شیراز؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سه شهروند بهایی

ژیلا شرفی نصرآبادی، شقایق خانه زرین و نگار ایقانی

ژیلا شرفی نصرآبادی، شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، شهروندان بهایی بازداشتی در شیراز کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر موسوم به پلاک ۱۰۰، به سر می برند. بازداشت این شهروندان بهایی همراه با تفتیش منزلشان توسط نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه 21 تیر ماه 1401، ژیلا شرفی نصرآبادی، شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز به سر می برند.

به گفته یک منبع مطلع روز دوشنبه ۲۰ تیر خانم شرفی نصرآبادی و خانه زرین با خانواده خود ملاقات داشتند. همزمان نگار ایقانی کماکان از حق ملاقات محروم است و به صورت جداگانه در یک سلول انفرادی نگهداری می شود.

تا لحظه تنظیم این خبر، از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

ژیلا شرفی نصرآبادی، شقایق خانه زرین و نگار ایقانی، روز یکشنبه ۵ تیر، توسط نیروهای امنیتی در شیراز بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات شیراز (پلاک ۱۰۰) منتقل شدند. ماموران همچنین اقدام به تفتیش منزل این افراد کردند و شماری از وسایل شخصی‌ از جمله لوازم الکترونیکی آنها را ضبط کرده و با خود بردند.

پیشتر یک منبع مطلع به هرانا گفته بود: «روز یکشنبه، پدر خانم زرین در پی عدم کسب اطلاع از وضعیت دخترش و استرس ناشی از دستگیری وی، سکته کرده و جهت مراقبت های پزشکی به یکی از بیمارستان های شیراز منتقل شده است.»

نگار ایقانی پیشتر به همراه شمار دیگری از شهروندان بهائی شرکت کننده در کنکور سراسری سال ۹۸، در نتایج این آزمون با ایرادات مختلفی از جمله “نقص در پرونده” مواجه شده و به دلیل بهائی بودن از ادامه تحصیل محروم شد. در مهرماه همان سال، هرانا طی گزارشی به احراز هویت ۲۳ تن از شهروندان بهائی محروم از تحصیل در کنکور سراسری پرداخته بود.

شقایق خانه زرین ۲۰ ساله، نگار ایقانی ۲۲ ساله و ژیلا شرفی نصرآبادی ۴۱ ساله، متاهل و مادر دو دختر، شهروندان بهائی ساکن شیراز هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید