زندان تهران بزرگ؛ اکبر باقری زندانی سیاسی، به مرخصی درمانی اعزام شد

اکبر باقری

اکبر باقری، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، به مرخصی درمانی اعزام شد.‌ این زندانی در حال سپری کردن محکومیت ۹سال حبس تعزیری خود در این زندان است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، اکبر باقری، زندانی سیاسی در تیپ دو سالن یک زندان تهران بزرگ، برای انجام مراحل درمانی به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در حال سپری کردن بخشی از حبس تعزیری ۹ ساله خود است. اکبر باقری در حال حاضر عازم‌ استان کرمانشاه برای دیدار با خانواده و تنها فرزند دختر خود بنام رها، ۱۱ساله و سپس انجام امور درمانی خود است.

اعزام اکبر باقری، به مرخصی برای نخستين مرحله از آغاز دوران حبس تعزیری این زندانی سیاسی در حالی صورت گرفته که او از بیماریهای گوارش، توروم و درد مفاصل، تار بینی چشم، میگرن، نارسایی کبد، کم خونی در رنج است و بنا به تجویز پزشکان برای درمان بیماری هموروئید نیازمند عمل جراحی است.

اکبر باقری، در تاریخ ۳ اسفند ماه سال ۱۳۹۹، پس از انجام عمل جراحی بدون تکمیل دوره درمان در بیمارستان به زندان تهران بزرگ بازگردانده شد و این در حالی بود که با توجه به زخمهای ایجاد شده بر اثر جراحی از حق تکمیل دوره درمان خود محروم شده بود.

این زندانی سیاسی، ابتدا در خردادماه سال۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در استان کرمانشاه، بازداشت و پس از ۲ ماه بازجویی و تحمل سلول‌های انفرادی به زندان دیزل‌آباد کرمانشاه منتقل و سپس با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

اکبر باقری، اواسط اسفندماه ۱۳۹۶، در جریان تجمع اعتراضی مالباختگان موسسه مالی و اعتباری کاسپین در مقابل مجلس در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل و پس از انتقال به سلول‌ انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و تحمل ۴۸ روز بازجویی های فشرده سپس به اندرزگاه ۴ سالن ۲ زندان اوین منتقل شد.

با آغاز مراحل دادرسی، اکبر باقری در تابستان ۱۳۹۷ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهامات«عضویت در گروههای مخالف نظام – سازمان مجاهدین‌ خلق» ،«تمرد از دستور ماموران امنیتی در حین انجام ماموریت» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» محاکمه و به تحمل ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

اکبر باقری، اواخر اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، بر طبق روال جاری زندانهای ایران بدون‌ اعلام‌قبلی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید