آزادی دو زندانی سیاسی با پابند الکترونیکی از زندان اشنویه

صلاح بهرامیان و سردار آلانی

صلاح بهرامیان و سردار آلانی، دو زندانی سیاسی اهل اشنویه با پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند. این دو زندانی به اتهام همکاری با احزاب کرد مخالف نظام و عضویت در احزاب کرد، به حبس محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سردار آلانی و صلاح بهرامیان دو زندانی سیاسی اهل اشنویه با پابندالکترونیکی از زندان آزاد شدند. باقیمانده‌ی حبس این دو زندانی در محدوده‌‌ای مشخص از شهر و در خارج از زندان سپری خواهند شد.

سردار آلانی در تاریخ ۲۵ مردادماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و روز دوشنبه ۱شهریور ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه از زندان اشنویه آزاد شد.

این زندانی سیاسی آبان ماه ۱۴۰۰ توسط دادگاه انقلاب اشنویه از بابت اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به ۱۵ماه حبس تعزیری محکوم شد. آقای آلانی ۱۴ اسفندماه همان سال جهت تحمل حبس به زندان اشنویه منتقل شد.

صلاح بهرامیان نیز در تاریخ ٢٢ فروردین ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در اشنویه بازداشت و در تاریخ ۱۳اردیبهشت‌ همان سال با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه‌ امنیتی ارومیه آزاد شد.

آقای بهرامیان در تاریخ ۲مرداد ۱۴۰۰، توسط شعبه‌ی ۱دادگاه انقلاب اشنویه از بابت اتهام “عضویت در یکی از احزاب کرد مخالف نظام” به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد، حکم صادره توسط دادگاه تجدید نظر در ارومیه عینا تایید شد.

آقای بهرامیان در تاریخ ۱۳بهمن‌۱۴۰۰،جهت اجرای حکم ۲سال حبس خود راهی زندان اشنویه شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید