برگزاری جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام مسعود فرهیخته و مجید کریمی، در دادسرای سنندج

مسعود فرهیخته و مجید کریمی

جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام مسعود فرهیخته و مجید کریمی در دادسرای سنندج برگزار شد. اتهام‌های انتسابی به این دو شهروند اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ در تاریخ های دوم و پنجم مرداد ماه ۱۴۰۱، مجید کریمی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی فرهنگیان کردستان و مسعود فرهیخته، عضو هیئت مدیره فرهنگیان‌ اسلامشهر، در شعبه دو بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج برگزار شد.

براساس این گزارش، پس از اتمام مراحل بازپرسی این فعالان صنفی فرهنگیان با اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، مورد تفهیم قرار گرفتند.‌

لازم به ذکر است، مجید کریمی پیشتر هم از بابت پرونده ای دیگر در تاریخ ۲۵ تیر ماه ۱۴۰۱، توسط بازپرس شعبه دو دادسرای عمومی و انقلاب سنندج با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام،مورد تفهیم قرار گرفته بود.

لازم به ذکر است، مسعود فرهیخته و مجید کریمی، در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی شهر سنندج بطور جداگانه بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات و طی مراحل بازجوئی به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند و در تاریخ ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شدند.

همچنین، مسعود فرهیخته، فعال صنفی فرهنگیان ساکن اسلامشهر، پیشتر هم در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری معلمان ایران توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه آزاد شد.‌/ به نقل از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید