اجرای احکام دادگاه انقلاب یزد؛ محبوبه میثاقیان، شهروند بهایی، جهت تحمل هشت ماه حبس، راهی زندان شد

محبوبه میثاقیان

محبوبه میثاقیان، شهروند بهایی ساکن استان یزد جهت تحمل محکومیت حبس راهی زندان این شهر شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیرمحبوبه میثاقیان، شهروند بهایی ساکن استان یزد، پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرای این شهر بازداشت و برای تحمل حبس به زندان یزد منتقل شد.

بر اساس این گزارش، محبوبه میثاقیان، در تاریخ ۱۲ خردادماه ۱۳۹۹ توسط نیروهای امنیتی استان یزد بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۷ خردادماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، محبوبه میثاقیان، توسط توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب استان یزد به ریاست رضا جواد موسوی محاکمه و از بابت اتهام عضویت در گروههای مخالف نظام، به تحمل دو سال و هشت ماه حبس تعزیری، و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هم به تحمل هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده محبوبه میثاقیان به شعبه ۱۱ دادگاه تجدیدنظر استان یزد این شهروند بهایی از اتهام عضویت در گروههای مخالف نظام،تبرئه و حکم صادره بدوی بر علیه او به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، عینا تائید و پرونده وی به شعبه اجرای احکام دادسرای استان یزد ارجاع شد.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید