جعفر پناهی، کارگردان مستندساز و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به کرونا مبتلا شد

جعفر پناهی

جعفر پناهی، کارگردان مستندساز و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین به ویروس کرونا مبتلا شده است. او پیش تر توسط دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی، به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز جمعه ۱۴ مردادماه ۱۴۰۱، جعفر پناهی، کارگردان مستندساز و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین در پی ابتلا به ویروس کرونا به اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی، دوران حبس تعزیری پنج ساله خود را به اتهام اجتماع و تبانی، سپری می کند.

یک منبع مطلع در این باره گفت:«جعفر پناهی، در حال حاضر به تب لرز مبتلا و جواب آزمایش کرونا وی نیز پس از مثبت اعلام شدن به بند قرنطینه زندان اوین منتقل شد.»

لازم به ذکر است، جعفر پناهی، در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۱، در حالی که جهت پیگیری علت بازداشت محمد رسول اف و مصطفی آل احمد به زندان اوین مراجعه کرده بود برای تحمل حبس تعزیری خود بازداشت و به اندرزگاه ۸ زندان اوین منتقل شد.

جعفر پناهی، در تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۸۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، با اتهام اجتماع و تبانی، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هم‌ به یک سال حبس تعزیری، ۲۰ سال محروميت از حقوق اجتماعی شامل ساختن فيلم، نوشتن هر نوع فيلمنامه، محرومیت خروج از کشور و مصاحبه با رسانه‌ها و مطبوعات داخلی و خارجی محكوم شد و حکم صادره به فریده غیرت، وکیل مدافع جعفر پناهی ابلاغ شده بود./به نقل از رادیو فردا،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید