گزارشی از آخرین وضعیت حجت الله حاتمی زندانی سیاسی، محبوس در زندان رجایی شهر کرج

حجت الله حاتمی

حجت الله حاتمی، زندانی سیاسی که پیش‌تر به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، به هفت سال حبس تعزیری محکوم شده بود بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه هشتم مردادد ماه ۱۴۰۱، حجت الله حاتمی توسط دادسرای نظامی احضار و جهت ادامه تحمل حبس خود بازداشت و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای حاتمی، هفت سال پیش به جهت ناراحتی قلبی تحت عمل جراحی قرار گرفت و از طریق عدم تحمل کیفر آزاد شده بود. او روز شنبه با مراجعه به دادسرای نظام بازداشت و راهی زندان رجایی شهر کرج شد.

یک منبع مطلع در این باره به گزارشگر کمپین گفت:«او هفت سال پیش از سوی پزشکی قانونی از طریق عدم تحمل کیفر آزاد شده بود ولی آقای حاتمی روز شنبه هشتم مراده ماه سال جاری با مراجعه به داسرا به دستور قاضی مربوطه بازداشت و راهی زندان رجایی شهر کرج شد.»

این منبع مطلع در ادامه گفت:«حجت به مدت دو سال در انفرادی بود و بعد از اتمام مراحل بازجویی ابتدا به زندان اوین و سپس در دادگاهی فرمایشی به هفت سال حبس محکوم شد و به زندان رجایی شهرکرج منتقل شد، گفته شده دو سال بازداشت وی در حکم وی منظور نشده است.»

این منبع در پایان گفت:«حاتمی در شرایط بد جسمانی قرار دارد و اگر وی آزاد نشود بدون شک با مشکلات جدی مواجه خواهد شد، به گفته این منبع داروهای مربوط به قلب وی توسط ماموران زندان به وی داده نشده است.»

حجت الله حاتمی، در سال ۸۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. آقای حاتمی پدر دو فرزند دختر است.

آقای حاتمی در طی مراحل بازجویی و بازداشت از حق داشتن وکیل و ملاقات با خانواده محروم شده بود. او بعد از دو سال بازداشت و انفرادی به هفت سال حبس محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید