استان قزوین؛ مصطفی جعفری، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای به حبس و مجازت‌های تکمیلی محکوم شد

مصطفی جعفری

دادگاه کیفری استان قزوین, با صدور دادنامه‌ای، مصطفی جعفری، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای را به حبس تعزیری و مجازات تکمیلی محکوم کرد. این روزنامه‌نگار پیش‌تر به اتهام نشر اکاذیب، تفهیم اتهام و محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مصطفی جعفری، سرپرست دفتر استانی خبرگزاری ایلنا در قزوین و مدیرمسئول سایت خبری تیتر قزوین، توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو این استان به ریاست عنایت پالوج، به تحمل دو سال حبس تعزیری، دو سال و محرومیت از اشتغال در حرفه خبرنگاری و رسانه‌ ای محکوم شد. این پرونده با شکایت دانشگاه علوم پزشکی قزوین برای وی گشوده شده است.

براساس حکم صادره در تاریخ ۲۹ خردادماه ۱۴۰۱ توسط شعبه ۱۰۸ دادگاه کیفری دو استان قزوین که در تاریخ ۲۱ مردادماه، مصطفی جعفری، در صفحه شخصی خود منتشر کرده:”به اتهام «نشر اکاذیب» به تحمل دو سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال محرومیت از فعالیتهای رسانه‌ ای و منع اشتغال در حرفه خبرنگاری محکوم شده است.”

لازم به ذکر است، این پرونده در پی شکایت دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین و توسط اکبر گودرزوند و رضا عسگری غنچه، بر علیه این فعال رسانه ای باز شده است.

گفتنی است، مطابق قوانین، پرونده‌های خبرنگاران باید در دادگاه کیفری ۱ استان لرستان«دادگاه
مطبوعات» و با حضور هیات منصفه و به صورت علنی مورد بررسی قرار گیرد اما در این مورد خاص، پرونده در دادگاه کیفری ۲ بررسی شده و اصلا به دادگاه رسانه ارسال نشده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید