مصطفی نیلی، از سوی دادگاه کیفری استان تهران، به جریمه نقدی محکوم شد

مصطفی نیلی

دادگاه کیفری استان تهران، با صدور دادنامه ای مصطفی نیلی را به جریمه نقدی محکوم کرد.‌ او پیش‌تر به اتهام نشر اکاذیب، در پی شکایت دادستان تهران، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، مصطفی نیلی، وکیل دادگستری، توسط شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری ۲ استان تهران به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

این وکیل دادگستری ضمن‌ اعلام‌ این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: “‏بابت اتهام نشر اکاذیب مستند به مصاحبه‌ام در مورد وضعیت موکلینم در زندان قرچک توسط شعبه ۱۰۵۹ کیفری ۲ تهران به ۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدم. به رای صادر شده اعتراض خواهیم کرد.”

لازم به ذکر است، مصطفی نیلی، در تاریخ ۲ مردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۵۹ دادگاه کیفری ۲ واقع در مجتمع قضائی کارکنان دولت با اتهام «نشر اکاذیب»در پی شکایت دادستان تهران از وی محاکمه شده بود.

همچنین، در تاریخ ۱۳ تیر ماه ۱۴۰۱، قرار بود جلسه دادگاه رسیدگی به این‌ پرونده برگزار شود اما پس از تعلیق آن‌ جلسه دادرسی مصطفی نیلی در تاریخ ۱ مردادماه از تشکیل مجدد جلسه دادگاه خود خبر داده بود.

مصطفی نیلی، پیشتر هم‌ از بابت پرونده ای موسوم به دادخواهان سلامت توسط شعبه ۲۹دادگاه انقلاب تهران به ریاست علی مظلوم با اتهامات اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، به تحمل ۴ سال حبس تعزیری، ۲ سال محرومیت از فعالیت‌های رسانه‌ای و ۲ سال محرومیت از اشتغال به حرفه وکالت محکوم و پرونده او در حال حاضر به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده است.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید