برزان محمدی، زندانی سیاسی، با اتمام دوران محکومیت خود از زندان مریوان آزاد شد

برزان محمدی

برزان محمدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان مریوان، با اتمام دوران محکومیت خود از زندان آزاد شد. او پیش تر به اتهام های فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری، توسط دادگاه انقلاب مریوان به ریاست قاضی روزبه بهبودی محاکمه و به تحمل یک سال، ۱۰ ماه و ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، برزان محمدی، اهل سروآباد و زندانی سیاسی محبوس در زندان مریوان، پس از اتمام دوران حبس تعزیری ۱۵ ماهه خود آزاد شد.‌

این فعال مدنی پیشتر هم‌ از بابت فعالیت‌های مسالمت آمیز مدنی خود در زندان‌های اوین و تهران بزرگ دوران حبس خود را سپری کرده بود.

لازم به ذکر است، برزان محمدی، در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰، در سروآباد از توابع شهرستان مریوان توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی به زندان مریوان منتقل شد.

این فعال مدنی، در مرحله دادرسی با اتهامات فعالیت تبلیغی علیه نظام و توهین به رهبری، توسط دادگاه انقلاب مریوان به ریاست قاضی روزبه بهبودی محاکمه و به تحمل یک سال و ۱۰ ماه ۱۷ روز حبس تعزیری محکوم شد.‌ پس از قطعی شدن این حکم و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل اشد مجازات یعنی ۱۵ ماه حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا شد.

این فعال مدنی، پیشتر هم در جریان تجمعات اعتراضی در تاریخ ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۷، در تهران، توسط نیروهای لباس شخصی، بازداشت و پس از تحمل ١٢ روز سلول انفرادی با توجه به اتمام مراحل بازجوئی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

برزان محمدی، در مهر ماه ۱۳۹۷، با آغاز مراحل دادرسی، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام، در مجموع به تحمل شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

پس از ارجاع پرونده برزان محمدی، به شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، وی در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۳۹۷، محاکمه و در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۷ پس از کاهش بخشی از مجموع حبس تعزیری خود به تحمل ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری لازم به اجرا محکوم شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۹، پس از سپری کردن یک سوم از مجموع حبس تعزیری ۳ سال و ۶ ماه خود بطور مشروط از اندرزگاه ۸ زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید