حکم اعدام پنج زندانی به اتهام «مواد مخدر و قتل» در زندان مرکزی زاهدان به اجرا درآمد

امید عالیزهی، مرتضی دهواری، عبدالباسط براهویی، عبدالرحیم اسماعیل زهی و محسن سالارزهی

احکام اعدام پنج زندانی به نام‌های امید عالیزهی، مرتضی دهواری، عبدالباسط براهویی، عبدالرحیم اسماعیل زهی و محسن سالارزهی، با اتهام موادمخدر و قتل در زندان مرکزی زاهدان اجرا شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ سحرگاه روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، امید عالیزهی فرزند گل محمد، متهم به قتل، مرتضی دهواری فرزند الله داد متاهل و دارای یک فرزند خردسال متهم به قتل، عبدالباسط براهویی، فرزند نادر متاهل و دارای یک فرزند خردسال متهم به جرائم موادمخدر، عبدالرحیم اسماعیل زهی فرزند محمد متاهل و دارای سه فرزند متهم‌ به جرائم موادمخدر، محسن سالارزهی فرزند حنیف متاهل و دارای فرزند متهم به جرائم موادمخدر، در زندان مرکزی زاهدان واقع در استان سیستان و بلوچستان اعدام‌ شدند.

براساس اعلام یک‌ منبع مطلع:”امید عالیزهی«کودک مجرم»، در سن ۱۶ سالگی در یک درگیری خیابانی در زاهدان مرتکب قتل شد و مدت ۲ سال در بند کانون اصلاح و تربیت زندان زاهدان نگهداری و پس از قطعی شدن حکم و رسیدن به سن‌ قانونی به بند ۱ زندان مرکزی زاهدان منتقل شده بود.”

لازم به ذکر است، جملگی این ۵ زندانی، در تاریخ ۲۷ مردادماه ۱۴۰۱، جهت اجرای حکم اعدام از بندهای عمومی زندان مرکزی زاهدان خارج و به سلول انفرادی این زندان‌ منتقل شدند.

همچنین، در تاریخ ۲۸مردادماه ۱۴۰۱، خانواده های این زندانیان پس از مراجعه به زندان مرکزی زاهدان آخرین دیدار پیش از اجرای احکام اعدام را با آنها داشتند. /به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید