استان مازندارن؛ حسین رزاق، فعال فضای مجازی، در شهرستان آمل بازداشت شد

حسین رزاق

ماموران امنیتی در شهرستان آمل از توابع استان مازندران، حسین رزاق، را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.‌ هنوز از اتهام‌های وارده به این شهروند اطلع دقیقی در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، حسین رزاق، فعال فضای مجازی، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان آمل از توابع استان مازندران بازداشت شده است.

براساس این گزارش، بازداشت حسین رزاق توام با رفتار خشونت آمیز از سوی نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از علت بازداشت، اتهامات، ارگان بازداشت کننده و مکان نگهداری حسین رزاق اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به ذکر است، حسین رزاق، در تاریخ ۱ دی ماه ۱۴۰۰، جهت حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام به دادسرای شهرستان آمل احضار شده بود.

همچنین، در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰، این فعال رسانه ای با دریافت تماس تلفنی از سوی اداره پیگیری وزارت اطلاعات به آن ارگان امنیتی در تهران برای پاره ای از توضیحات به همراه وثیقه مورد درخواست برای آزادی موقت احضار شده بود.

حسین رزاق، در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او در شهرستان آمل بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در شهر ساری مرکز استان مازندران منتقل و پس از اتمام مراحل بازپرسی در شعبه ۳ دادسرای ساری تفهیم اتهام و در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد شده بود.‌

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید