پایان ایام مرخصی درمانی، شاپور احسانی راد، به زندان اوین بازگشت

شاپور احسانی راد

شاپور احسانی راد، پس از اتمام دوران مرخصی درمانی خود به زندان اوین بازگشت. او در حال سپری نمودن محکومیت پنج سال حبس تعزیری خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۱، شاپور احسانی راد، فعال کارگری، پس از اتمام دوران مرخصی درمانی برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوین بازگشت. این زندانی سیاسی از تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، است.

این زندانی سیاسی، در دوران مرخصی درمانی عمال جراحی پیوند قرنیه بر روی چشم راست خود انجام داده و انجام عمل حراجی پیوند قرنیه بر روی چشم چپ وی به علت هزینه سنگین به زمان دیگری موکول شد.

این فعال کارگری از بابت پرونده ای که داخل زندان بر علیه او باز شده در تاریخ هفت شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری فشافویه محاکمه شود.

لازم به ذکر است، این فعال کارگری در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه ای به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، برای انجام معاینات تخصصی و درمان دیسک کمر و انجام عمل جراحی چشم به مرخصی اعزام شده بود.

همچنین، با توجه به کهولت سن و دارا بودن شرایط لازم، درخواست آزادی مشروط و حتی اعاده دادرسی به پرونده شاپور احسانی راد رد شد.

شاپور احسانی راد، در تاریخ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از بازداشت توسط ماموران امنیتی در محل سکونت خود در شهرستان ساوه برای سپری کردن ۵ سال از مجموع حبس تعزیری ۶ ساله خود به زندان اوین و سپس بعد به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۲۴ فروردین ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱اجرای احکام کیفری دادسرای زندان‌ اوین‌ برای تحمل حبس ۵ ساله خود احضار شد اما در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، در شهرستان ساوه، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.‌

جلسه دادگاه دادگاه رسیدگی به پرونده شاپور احسانی راد در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۸، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار و این فعال کارگری در تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۳۹۸، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، به ۵ سال حبس تعزیری، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، هم به ۱سال حبس تعزیری، دو سال تبعید در یکی از بخش های شهرستان نیکشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان و ۲سال محرومیت از عضویت در احزاب و دسته جات اجتماعی و سیاسی محکوم شد. این‌حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران با استناد به ماده ۴۵۰ قانون آئین دادرسی کیفری، بدون تشکیل جلسه دادرسی عینا تائید شد.

این فعال کارگری، در تاریخ ۸ مردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۴ مردادماه ۱۳۹۸، به اندرزگاه ۴ این زندان منتقل شد و در تاریخ ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار کفالت آزاد شده بود.

شاپور احسانی راد، نماینده پیشین کارگران نورد پروفیل ساوه و از اعضای هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی بستا است./به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید