دادگاه انقلاب سنندج؛ پنج عضو «ژیانه‌وه‌ی کردستان» به حبس محکوم شدند

مرضیه مرادویسی، سیروان عبداللهی، مهدی صیفی، فردین رحیمی و علی الله‌ویسی

مرضیه مرادویسی، سیروان عبداللهی، مهدی صیفی، فردین رحیمی و علی الله‌ویسی، از اعضای کمپین “ژیانه‌وه‌ی کردستان” به حبس و مجازات های تکمیلی محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ مرضیه مرادویسی، سیروان عبداللهی، مهدی صیفی، فردین رحیمی و علی الله‌ویسی از اعضای کمپین “ژیانه‌وه‌ی کردستان” توسط شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان هرکدام به پنج ماه حبس تعزیری و چهار سال حبس تعلیقی به مدت چهار سال محکوم شدند.

دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” این پنج شهروند را به تبلیغ علیه نظام، همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران و تشکیل کمپین ژیانه‌وه‌ی کردستان، متهم و هرکدام را به دو سال حبس تعزیری محکوم و این حکم روز پنج‌شنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه به آنان ابلاغ شده بود.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این پنج عضو کمپین “ژیانه‌وه‌ی کردستان” روز بیست و سوم اسفندماه ١٤٠٠ در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج برگزار شده بود.

این پنج عضو کمپین “ژیانه‌وه‌ی کردستان” اردیبهشت‌ماه ١٤٠٠ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از اتمام دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید