گزارشی از آخرین وضعیت لیلا حسین زاده، بازداشت و بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز

لیلا حسین‌زاده

لیلا حسین زاده، فعال دانشجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر شیراز تحت بازجویی قرار دارد. او پیش‌تر پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته، لیلا حسین زاده، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی جهت بازجویی به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ متعلق به اداره اطلاعات شیراز محبوس و تحت بازجویی است.

این فعال دانشجویی، در تماس تلفنی کوتاهی که با خانواده خود داشت خبر انتقال خود به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات شیراز را به آنها اطلاع داد.‌

لازم به ذکر است، لیلا حسین زاده، در تاریخ ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱، پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی اش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از مکان نگهداری وی اطلاعی در دسترس نبود.

در تاریخ ۱۸ دی ماه۱۴۰۰، لیلا حسین زاده، با دریافت ابلاغیه ای کتبی توسط شعبه یک اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای سپری کردن دوران محکومیت حبس تعزیری پنج ساله خود احضار شده بود اما مشخص نیست به چه علت اجرای حکم حبس تعزیری وی تعلیق شده بود.

این فعال دانشجویی، در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاد، به اتهام اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور ، به تحمل پنج سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی هم به دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد. این حکم پس از اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تائید شد.

لیلا حسین زاده، از بابت پرونده ای دیگر هم در تاریخ ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات در شیراز بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در بند۲۰۹ زندان اوین منتقل و پس از انتقال به بند زنان در زندان عادل آباد شیراز در تاریخ ۲دی ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

همزمان با بازداشت این فعال دانشجوئی، رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی ادعا کردند:”چند تن در شیراز تحت عنوان عناصر مرتبط با جریان ها و شبکه های ضدانقلاب خارج نشین با لیدری ل.ح، بازداشت شد.”

این فعال دانشجوئی دبیر شورای صنفی مرکزی دانشجویان دانشگاه تهران، در تاریخ شش مردادماه ۱۳۹۸، جهت اجرای حکم دو سال و شش ماه حبس تعزیری از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، که پیش از این توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تائید شده بود در پی مراجعه ماموران امنیتی به منزل وی بازداشت و جهت اجرای حکم حبس به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹، براساس بخشنامه اخیر قوه قضائیه بطور مشروط آزاد شده بود.

این فعال دانشجوئی، پیشتر و در تاریخ ۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۶، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده به تحمل شش سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت خروج از کشور، محکوم شده بود. این حکم پس از تشکیل دو جلسه دادرسی در تاریخهای ۳۰ مهرماه ۱۳۹۷ و ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید