گزارشی از آخرین وضعیت کسری نوری، محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز

کسری نوری

کسری نوری، درویش گنابادی و زندانی عقیدتی پس از یک روز بی خبری خانوداه اش به بند امنیتی اداره اطلاعات شیراز منتقل شده است.‌ او در حال سپری کردن محکومیت هفت سال و شش ماه حبس تعزیری، خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه شش شهریور ماه ۱۴۰۱، کسری نوری، درویش گنابادی و زندانی عقیدتی، جهت بازجویی به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ اداره اطلاعات شیراز منتقل و در خصوص امضاء بیانیه‌ای تحت بازجویی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، این درویش گنابادی، پس از بازداشت در حادثه گلستان هفتم خیابان پاسداران تهران و طی مراحل دادرسی درحالی که از حقوق اولیه یک متهم محروم بود به تحمل هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

لازم به ذکر است، کسری نوری، در تاریخ ۵ شهریور ماه ۱۴۰۱، از بند زندانیان سیاسی زندان عادل آباد شیراز به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر«بازداشتگاه پلاک ۱۰») منتقل شده بود.

این درویش گنابادی، از زمان بازداشت در زندان‌های اوین، زندان تهران بزرگ و زندان عادل آباد شیراز از حقوق اولیه یک زندانی برای اعزام به مرخصی و یا حتی دسترسی به مجلات و سایر مطبوعات محروم بوده است.

کسری نوری، در مرحله بدوی به تاریخ ۷ مردادماه ۱۳۹۷، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشالله احمدزاده،  به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ‏۲ سال تبعید به ثلاث باباجانی، ‏۲ سال ممنوع الخروجی و ‏۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.

این حکم در تاریخ ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، با توجه به عدم درخواست تجدیدنظر خواهی عینا تائید و به کسری نوری ابلاغ شد. بااعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۷ سال و نیم حبس تعزیری قابل اجرا است.

کسری نوری، در تاریخ ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۶، در جریان حادثه گلستان هفتم پس از ضرب و شتم توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در حالی که در دوران بازجویی از حقوق اولیه یک متهم محروم شده بود با اتهامات سنگین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

کسری نوری پیش‌ از این هم از سال ۱۳۹۰ تا اواسط سال ۱۳۹۴، به دلیل فعالیت رسانه‌ای در وبسایت مجذوبان نور، یک دوره حبس در زندان عادل‌آباد شیراز و زندان اوین تهران را گذرانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید