پایان ایام مرخصی؛ اسماعیل گرامی، برای تحمل ادامه حبس به زندان اوین بازگشت

اسماعیل گرامی

اسماعیل گرامی، با پایان ایام مرخصی برای تحمل ادامه حبس به زندان اوین بازگشت.‌ او در حال سپری کردن محکومیت چهار سال حبس تعزیری، خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، اسماعیل گرامی، کارگر بازنشسته و زندانی سیاسی، پس از اتمام مرخصی هشت روزه برای سپری ادامه حبس به زندان اوین مراجعه کرد.‌ این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری چهار ساله خود به اتهام اجتماع و تبانی است.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در حالی برای تحمل ادامه حبس تعزیری خود به زندان اوبن بازگشت که در تاریخ ۷شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری فشافویه به اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی در زندان» به تحمل ۱۱ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری درجه ۶ و ۵۰ ضربه شلاق درجه ۶ محکوم شده است.

اسماعیل گرامی، در تاریخ ۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، برای انجام امور درمانی بیماری صرع و اختلالات حرکتی که برای مدت طولانی از حق درمان محروم مانده بود خود به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود. 

این کارگر بازنشسته، در تاریخ ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران اطاعات سپاه، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای زندان اوین با اتهامات(اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) و(فعالیت تبلیغی علیه نظام) مورد تفهیم قرار گرفت.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، با اتهامات مذکور در مجموع به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل ۴ سال از مجموع این مدت برای اسماعیل گرامی اجباری شد.

اسماعیل گرامی، برای نخستین مرحله، در تاریخ ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۹، در جریان اعتراضات سراسری کارگران، فرهنگیان و مستمری بگیران در مقابل ساختمان وزارت کار در تهران بازداشت و پس از ۱ روز آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید