انتقال بهنام موسیوند از زندان اوین به رجایی شهر کرج / این زندانی سیاسی دست به اعتصاب غذا زد

بهنام موسیوند

بهنام موسیوند، زندانی سیاسی بدون اعلام قبلی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.‌ او در مخالفت به انتقال بی موقع و بدون اطلاع قبلی دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‌شنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، بهنام موسیوند، فعال مدنی و زندانی محبوس در زندان اوین بدون اعلام قبلی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.‌ این زندانی سیاسی در حال سپری کردن حبس تعزیری پنج ساله خود به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور» است.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”بر طبق روال جاری در زندان رجایی شهر کرج بهنام موسیوند در حال حاضر در سلول انفرادی زندان رجائی شهر کرج به سر می برد و در اعتراض به این انتقال اعتصاب غذا کرده است.‌”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، مسئولان زندان اوین با وعده انتقال بهنام موسیوند به بیمارستان وی را از اندرزگاه زندان اوین خارج کرده و او را اجبار به زدن دستبند و پابند کرده بودند که در پی مخالفت این زندانی سیاسی با درخواست ماموران زندان اوین به مکان نامعلومی منتقل شده بود. 

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در اعتراض به بی احترامی ماموران امنیتی با خانواده او اعلام اعتصاب غذای خشک کرد و در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، درخواست جمعی از فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر به اعتصاب غذای خود پایان داد.

در تاریخ ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بهنام موسیوند در پی وخامت اوضاع جسمانی بر اثر اعتصاب غذا از بند قرنطینه زندان اوین، بصورت اورژانسی به بیمارستان طالقانی تهران اعزام و پس از بستری عمل آندوسکوپی بر روی او انجام شده بود.

در تاریخ ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، بهنام موسیوند، بدون اعلام قبلی و بدون اجازه همراه داشتن وسائل شخصی او از زندان رجائی شهر کرج به بند قرنطینه در زندان اوین منتقل شد و این در حالی بود که در تاریخ ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، با افت فشارخون و قندخون مواجه شده بود.‌

بهنام موسیوند، در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از امتناع از زدن دستبند و پابند برای انتقال به مرکز درمانی خارج از زندان رجائی شهر کرج و در پی آن ضرب و شتم و انتقال اجباری او به مرکز درمانی با دستبند دستبند پابند و عدم انجام مراحل درمانی اعتصاب غذا کرد.

پیشتر هم در تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، بهنام موسیوند، به بهانه عدم پذیرش دستبند و پابند به هنگام اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان برای انجام معاینات تخصصی و درمان بیماری کلیه و پروستات، به دستور رئیس زندان رجائی شهر کرج از حق درمان محروم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید