علی محمد یوسفی، استاد دانشگاه، توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت شد

نیروهای امنیتی در استان ایلام، علی محمد یوسفی، استاد دانشگاه، ساکن این شهر را بازداشت کردند. او پس از تفتیش از؟منزل شخصی خود بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانان سیاسی و مدنی؛ صبح جمعه ۱۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، علی محمد یوسفی، استاد و از اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی پس از ضرب و شتم، توهین، تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این باره گفت:”دکتر یوسفی، در جلسه ای که عصر پنج شنبه با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه ایلام برگزار شده بود با اعتراض شدید به مساله حجاب اجباری و اعمال فشارهای امنیتی بر زنان و دختران، این نوع رفتار حکومت را ناشی از شکست فرهنگی و بن بست اجتماعی پس از گذشت ۴۳ سال از انقلاب ۱۳۵۷ عنوان کرد و گفته بود که مقوله گشت ارشاد توهین به فرهنگ، تمدن و شخصیت زن ایرانی است. پس از اتمام این مراسم صبح روز جمعه ماموران امنیتی به خانه او مراجعه و وی را بازداشت کردند.”

این منبع مطلع همچنین افزود:”ماموران امنیتی هنگام بازداشت دکتر یوسفی، این استاد دانشگاه را فقط به خاطر اینکه از آنها در خواست حکم ورود به منزل داشت مورد ضرب و شتم قرار دادند.”

در حالی علی محمد یوسفی، به اتهام بیان نظر و عقیده خود توسط ارگانهای امنیتی برای پرونده سازی بازداشت شده که علی خامنه ای و سایر مسئولان حکومتی، امنیتی و قضایی در ایران مدعی هستند در ایران همه شهروندان از حق آزادی بیان برخوردارند.‌

۱ دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید