زهرا صدیقی همدانی معروف به «ساره» کنشگر جامعه «ال‌جی‌بی‌تی‌» توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شد

زهرا صدیقی همدانی

زهرا صدیقی همدانی معروف به ساره و الهام چوبدار، از مدافعان جامعه (ال جی بی تی) توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ زهرا صدیقی همدانی معروف به ”ساره“ ۳۱ ساله اهل نقده (نَغَده) به همراه الهام چوبدار ۲۴ ساله و اهل ارومیه از کنشگران و فعالین جامعه ال‌جی‌بی‌تی‌، در یک پرونده مشترک به اتهام افساد فی الارض از طریق ترویج همجنسگرایی توسط دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، دادگاه این دو فعال حقوق جامعه (ال جی بی تی) را به “افساد فی‌الارض” از طریق “ترویج همجنس‌گرایی”، “ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی” و “ترویج مسیحیت” متهم و این حکم روز پنج‌شنبه دهم شهریورماه به این دو زندانی در بند زنان زندان ارومیه ابلاغ شده است.

ساره و الهام چوبدار آبان‌ماه ١٤٠٠ توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت و به مدت دو ماه در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در ارومیه نگهداری و سپس به بند زنان زندان ارومیه منتقل شده بودند.

زهرا صدیقی همدانی در نزدیکی مرز ایران با ترکیه از سوی اطلاعات سپاه بازداشت شده بود.

زهرا صدیقی همدانی در تاریخ بیست و ششم دی‌ماه ۱۴۰۰ در شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه تفهیم اتهام و به “افساد فی‌الارض” از طریق “ترویج همجنس‌گرایی”، “ارتباط با رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی” و “ترویج مسیحیت” متهم شده بود.

بهمن‌ماه ١٤٠٠، عفو بین‌الملل طی بیانیه‌ای اعلام کرد زهرا صدیقی همدانی به شکل خودسرانه تحت بازداشت در زندان مرکزی ارومیه به سر می‌برد.

این سازمان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط زهرا صدیقی همدانی شده بود.

مردادماه سال جاری، شش رنگ، دستگیری و بازداشت ساره توسط سپاه پاسداران را به صراحت محکوم و اتهامات “اشاعه فساد فی الارض” از جمله از طریق “ترویج همجنس گرایی” را محکوم کرده بود و خواستار عدالت، رفع تمامی اتهامات و آزادی فوری ساره از زندان ارومیه شده بود./به نقل از میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید