گزارشی از آخرین وضعیت یاشار توحیدی، زندانی سیاسی، محبوس در بند هشت زندان اوین

یاشار توحیدی

یاشار توحیدی، زندانی سیاسی، دوران محکومیت خود را در بند هشت زندان اوین سپری می کند. وی پیش‌تر در دادگاه بدوی به تحمل سه سال و پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این زندانی از کمبود دارو و دسترسی به خدمات پزشکی محروم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یاشار توحیدی، دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند. او به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های چپ مارکسیستی و تبلیغ علیه نظام، به سه سال و پنج ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، آقای توحیدی که از اختلال “نقص در توجه” رنج می برد نیازمند مصرف منظم دارو است اما این مهم به بهانه کمبود دارو، به صورت مستمر در اختیار او گذاشته نمی شود.

یک منبع نزدیک به آقای توحیدی در خصوص آخرین وضعیت وی گفت: “آقای توحیدی از اختلال نقص در توجه (ADD) رنج میبرد و نیازمند مراقبت های پزشکی و مصرف دارو است اما مسئولین زندان به بهانه نایاب بودن داروهای مربوط به این اختلال در ایران، دسترسی منظم او به داروهای مورد نیازش را تضمین نمی کنند.”

این فعال سیاسی در تاریخ ۲ تیرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با قید وثیقه آزاد شد.

آقای توحیدی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، از بابت اتهامات “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در گروه‌های چپ مارکسیستی و تبلیغ علیه نظام” به ۳ سال و ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. ۲ سال و ۹ ماه زندان برای آقایان توحیدی قابل اجرا است.

یاشار توحیدی در تاریخ ۱۷خرداد ۱۴۰۱، پس از اجرایی شدن حکم، جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد.

این زندانی سیاسی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید