استان مازندران؛ سه شهروند بهایی با تودیع قرار وثیقه از بازداشتگاه قائمشهر آزاد شدند

مانی قلی نژاد، مجیر صمیمی و افنانه نعمتیان

مانی قلی نژاد، مجیر صمیمی و افنانه نعمتیان، شهروندان بهایی بازداشت شده در قائمشهر،  در پی اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱، مانی قلی نژاد، مجیر صمیمی و افنانه نعمتیان شهروندان بهایی آزاد شدند.

بر اساس این گزارش، آزادی این شهروندان همزمان با اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه، به شیوه موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱، چهارده شهروند بهائی ساکن شهرهای ساری، بابلسر و قائمشهر توسط نیروهای امنیتی در قائمشهر بازداشت و منزل ۳ تن از این شهروندان مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت.

از این میان سام صمیمی و نازنین گلی پس از ساعاتی آزاد شدند و ساناز حکمت شعار، روز گذشته با تودیع قرار وثیقه از زندان قائمشهر آزاد شد.

پیش‌تر نیز یک منبع مطلع دیگر ضمن بیان اینکه شماری از این شهروندان بازداشتی، پیش از این با عناوین مختلفی از ادامه تحصیل محروم شدند، گفت: “در تماس تلفنی با خانواده این شهروندان برای آزادی هر یک وثیقه درخواست شده است.”

همزمان اداره کل اطلاعات مازندران، با انتشار اطلاعیه ای ضمن تایید بازداشت این شهروندان، آنان را “هسته مرکزی سازمان جاسوسی” نامید و مدعی شد که دو تن از این شهروندان “در تشکیلات صهیونیستی بیت العدل مستقر در سرزمین های اشغالی آموزش دیده اند.”

هرانا پیشتر در گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این شهروندان بهائی پرداخته بود. تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

یک روز پس از بازداشت این شهروندان بهائی، جامعه جهانی بهائی با انتشار بیانیه ای از افزایش سرکوب و فشار بر بهائیان ایران خبر داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید