دادگاه انقلاب اهواز؛ محکومیت فرامرز سه‌دهی، فعال ادبی به جریمه نقدی بدل از حبس

فرامرز سه‌دهی

دادگاه انقلاب اهواز با صدور دادنامه ای، فرامرز سه‌دهی، را به پرداخت جریمه نقدی بدل از حبس محکوم کرد. او پیش تر توسط دادگاه انقلاب اهواز به عضویت در گروه‌های معاند نظام ‌به قصد فعالیت تبلیغی علیه نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق طبع و نشر کتاب، تفهیم اتهام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، فرامرز سه‌دهی، نویسنده، شاعر و فعال ادبی، ساکن استان خوزستان، توسط شعبه چهار دادگاه انقلاب اهواز از بابت سه اتهام در مجموع به تحمل سه سال و سه ماه حبس تعزیری یا پرداخت ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی بدل از حبس محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز که به فرامرز سه‌دهی ابلاغ شد؛ وی به اتهام (عضویت در گروه‌های معاند نظام ‌به قصد فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۲ سال‌ و ۷ ماه‌ و ۱۶ روز حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق طبع و نشر کتاب) به تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شده است. با توجه به فقدان سابقه‌ی کیفری، کهولت سن، تأهل و بیماری، مجازات حبس این‌ فعال ادبی به پرداخت ۳۲میلیون تومان جریمه نقدی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱ مردادماه ۱۴۰۱، فرامرز سه‌دهی، توسط بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب اهواز با مصادیق (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) و (عصویت در کانون نویسندگان ایران به قصد تبلیغ علیه نظام) تفهیم اتهام شد و در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز محاکمه شده بود.‌

همچنین، در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، فرامرز سه دهی پس از حضور در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز در حالی که منتظر برگزاری جلسه دادرسی بود اما قاضی دادگاه در پی نقض کیفرخواست تنظیمی پرونده را به شعبه ۱۳ بازپرسی دادسرای اهواز بازگردانده بود.

فرامرز سه دهی، در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱، در بخش اول پرونده قضائی خود با اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) توسط شعبه ۱۱۱ دادگاه کیفری ۲ اهواز محاکمه شده بود.

این فعال ادبی، در تاریخ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه ۱۳ دادسرای عمومی و انقلاب اهواز با مصادیق (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) تفهیم اتهام و با تودیع کفالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان آزاد و پرونده او پس از تنظیم کیفرخواست به دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری اهواز جهت تعیین تاریخ دادرسی ارجاع شد./به نقل از کانون نویسندگان ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید