زندان رجایی شهر کرج؛ رضا محمد حسینی، زرتشت احمدی راغب و علی موسی نژاد فرکوش، محروم از ملاقات و تماس شدند

رضا محمدحسینی، زرتشت احمدی راغب و علی موسی نژاد فرکوش

رضا محمدحسینی، زرتشت احمدی راغب و علی موسی نژاد فرکوش، زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج، با دستور مسئولان زندان از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شدند. دلیل محرومیت تماس و ملاقات آنها نگارش نامه ای سرگشاده، در خصوص تداوم بازداشت ناهید شیرپیشه مادر پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ عنوان شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ رضا محمدحسینی، زرتشت احمدی راغب و علی موسی نژاد فرکوش، زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر کرج محروم از ملاقات و تماس شدند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “مسئولان زندان این زندانیان را به دلیل نگارش نامه ای سرگشاده، در خصوص تداوم بازداشت ناهید شیرپیشه مادر پویا بختیاری، یکی از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸، ممنوع التماس و ملاقات کرده اند. با تصمیم مسئولان هر یک از این زندانیان به مدت یک  ماه از حق دسترسی به تلفن و ملاقات کابینی محروم شده است.”

هرانا پیشتر از ممنوع الملاقات و تماس آرشام (محمود) رضایی، فعال مدنی محبوس در زندان رجایی شهر کرج و دیگر امضا کننده نامه مذکور خبر داده بود.

حدود یک ماه پیش آرشام رضایی، رضا محمد حسینی، زرتشت احمدی راغب و علی موسی نژاد فرکوش، با نگارش نامه ای سرگشاده، تداوم بازداشت ناهید شیرپیشه مادر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ را محکوم کرده و خواستار آزادی بی قید و شرط وی شدند.

آنها در بخش هایی از نامه مذکور ضمن انتقاد از برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی در زمان بازداشت خانم شیرپیشه، نوشته بودند: “با نقض آشکار حقوق شهروندی، قدرتتان را به رخ مادران بی دفاع می کشید؟ قدرت در عشق و محبت و مهرورزی است نه در نفرت و کینه و سرکوب و کشتار و زندان. ناهید شیربیشه، مادر دادخواه و جگر سوخته را فوراً از زندان آزاد و با احترام به خانه اش بازگردانید.”

آرشام رضایی، علی موسی نژاد فرکوش و زرتشت احمدی راغب نهایتا روز شنبه ۲۲ مردادماه، به سلول های انفرادی این زندان منتقل شده و روز چهارشنبه ۲۶ مرداد، به بند عمومی زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شدند.

رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی و آرشام رضایی، علی موسی نژاد فرکوش و زرتشت احمدی راغب فعالین مدنی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان رجایی شهر کرج هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید