نیروهای امنیتی یزد؛ فریبا اشتری، شهروند بهایی، جهت تحمل محکومیت حبس، بازداشت و راهی زندان شد

فریبا اشتری

ماموران اداره امنیتی در شهر یزد، فریبا اشتری، شهروند بهایی را بازداشت و به زندان این شهر منتقل کردند.‌ او پیش‌تر دادگاه انقلاب یزد به عضویت در گروه‌های مخالف نظام و فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه و به شش سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛‌ روز چهارشنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱، فریبا اشتری، شهروند بهایی، ساکن استان یزد، توسط ماموران امنیتی این شهر بازداشت و برای تحمل حبس تعزیری به زندان مرکزی یزد منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”در حالی فریبا اشتری برای تحمل حبس بازداشت شده که از قبل هیچگونه ابلاغیه ای برای اجرای حکم حبس برای وی ارسال نشده بود. و دیروز چهارشنبه ماموران با مراجعه به منزل فریبا اشتری وی را برای تحمل حبس بازداشت و به زندان بردند.”

این شهروند بهایی، در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸، در پی یورش ماموران اداره اطلاعات یزد به منزل شخصی او پس از تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی بازداشت و در پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸ با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، فریبا اشتری، در تاریخ ۳۱خرداد ماه ۱۳۹۹، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب یزد به مستشاری محمدرضا دشتی پور، با اتهامات (عضویت در گروههای مخالف نظام) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
فریبا اشتری پیش از این و در اسفند سال ۱۳۹۳ تا بهمن ماه سال ۱۳۹۵ از بابت اتهامات مرتبط با فعالیتهای بهائیان در زندان یزد  دوران محکومیت خود را طی کرده بود و از جمله زندانیان سابق بهائی می باشد.

در تاریخ ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳، همزمان با بازداشت فائز باقری و پدرش ناصر باقری، همچنین فریبا اشتری، در حال تحمل دوران محکومیت حبس ۲ ساله خود در زندان یزد بود. پسر و همسر فریبا اشتری، پس از طی مراحل بازجوئی و تکمیل پرونده جهت ارجاع به دادگاه در تاریخ ۱۴ تیرماه ۱۳۹۴ با تودیع وثیقه از زندان یزد آزاد شدند.

با آغاز روند دادرسی، پرونده فائز باقری و پدر او ناصر باقری توسط شعبه دادگاه انقلاب استان یزد بررسی و در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۱۳۹۷، ناصر باقری به تحمل ۹ ماه حبس تعزیری و فرزندش فائز باقری نیز به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید