زندان کچویی کرج؛ ناهید شیرپیشه، از تماس و ملاقات با خانواده خود محروم شد

ناهید شیرپیشه

ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸،‌ محبوس در زندان کچویی کرج با دستور مسئولان زندان از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده محروم شد. وی با گذشت ۵۹ روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی به سر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری، از جان باختگان اعتراضات آبان ۹۸ محبوس در زندان کچویی کرج محروم از ملاقات و تماس شد.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر گفت: «خانم شیرپیشه کماکان در بند قرنطینه زندان کچویی کرج بسر میبرد و به دستور مسئولان زندان از سه هفته پیش از برقراری تماس تلفنی و ملاقات با خانواده خود محروم شده است.»

خانم شیرپیشه روز پنج‌شنبه شش مردادماه، به زندان کچویی کرج منتقل شد و اواسط مردادماه امسال به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در این زندان، توسط یکی از زندانیان متهم به جرائم خشن در بند قرنطینه زندان کچویی کرج مورد ضرب و شتم قرار گرفت، با گذشت ۵۹ روز از زمان دستگیری وی کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

در روز دوشنبه ۲۰ تیرماه، ناهید شیرپیشه و مهرداد بختیاری، مادر و عموی پویا بختیاری، سکینه احمدی مادر ابراهیم کتابدار، رحیمه یوسف زاده مادر نوید بهبودی، محبوبه رمضانی مادر پژمان قلی پور، سعید دامور برادر وحید دامور و سمیه جعفرپناه، خواهر محسن جعفرپناه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از سوی دیگر بی بی سی فارسی نیز در خبری از بازداشت طلعت مشکی مادر محسن جعفرپناه، ایران الهیاری مادر مهرداد معین‌فر و زینب محمدی مادر محمد طاهری خبر داد. از میان این شهروندان مهردادبختیاری، سکینه احمدی، محبوبه رمضانی و رحیمه یوسف زاده آزاد شدند.

هرانا روز دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱، طی گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این شهروندان پرداخته بود.

تا لحظه تنظیم این گزارش از دلایل بازداشت، اتهامات مطروحه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

خانم شیرپیشه پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مدنی خود سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است. ناهید شیرپیشه، مادر پویا بختیاری (زاده ۱۹ شهریور ۱۳۷۱ – درگذشتهٔ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ در مهرشهر کرج) یکی از جان‌باختگان اعتراضات سراسری ۱۳۹۸ ایران است.

منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری نیز چندی قبل از ندامتگاه مرکزی کرج به زندان قزوین تبعید شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید