جلسه بازپرسی اجلال قوامی در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد

اجلال قوامی اعلام کرد به مدت سه روز اعتصاب غذا می کنم

جلسه بازپرسی اجلال قوامی، روزنامه‌ نگار و فعال حقوق بشر در شعبه پنجم دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد. او در رابطه با تبلیغ علیه نظام، اخرین دفاع خود را تقدیم دادگاه کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۱، جلسه بازپرسی اجلال قوامی، روزنامه‌ نگار و فعال حقوق بشر در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد.

بر اساس ابن گزارش، در جریان این جلسه که در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سنندج برگزار شد، آقای اقوامی در خصوص اتهام “تبلیغ علیه نظام” به دفاع از خود پرداخته است.

بر اساس این گزارش، آقای اقوامی پس از اتمام این جلسه با تودیع قرار وثیقه ٧٠ میلیون تومانی به صورت موقت آزاد شده است.

پیشتر اجلال اقوامی در تاریخ ۱۵ شهریورماه، طی ابلاغیه ای به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج احضار شده بود.

آقای قوامی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۷، توسط شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری دو سنندج به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به صورت غیابی محاکمه و به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه درباره اتهام آقای قوامی به برخی از یادداشت‌ های وی استناد کرده بود. وی نهایتا پس از ثبت درخواست واخواهی و اعتراض به رای صادره، در همان مرحله بدوی دادگاه از اتهام انتسابی تبرئه شد.

لازم به ذکر است در تاریخ نهم شهریورماه سال ۹۷ سازمان گزارشگران بدون مرز طی بیانیه ای صدور احکام سنگین علیه روزنامه‌نگاران ایرانی از جمله اجلال قوامی را محکوم کرده بود.

اجلال قوامی حسین آباد، فرزند عزیز، متولد ۱۳۵۵، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اهل شهرستان سنندج، متاهل و پدر یک فرزند دختر است. وی طی فعالیت ۲۰ ساله خود در عرصه روزنامه نگاری، سابقه اشتغال در هفته نامه پیام مردم، ندای گروس، ئاگرین روژ و برخی از رسانه های سراسری را داشته است

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید