تداوم بازداشت و بلاتکلیفی سامان استوار، شهروند بهایی در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی کرج

سامان استوار

سامان استوار، شهروند بهایی در بازداشتگاه امنیتی در کرج به صورت بلاتکلیف محبوس شده است. بازداشت این شهروند بهایی همراه با تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی او صورت گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، سامان استوار، شهروند بهایی، ساکن کرج مرکز استان البرز، علیرغم‌ اتمام مراحل بازجویی و دو مرحله جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام بطور بلاتکلیف به سر می برد.

یک‌ منبع مطلع در خصوص آخرین وضعیت سامان استوار گفت:”این شهروند بهایی، تنها فرزندی است که از پدر بیمارش نگهداری می کند. پدر او از بیماری نارسایی کلیه توام با خونریزی معده در رنج است و در تاریخ ۲۰ شهریور ماه در پی وخامت حال دچار بیهوشی و کاهش شدید میزان هوشیاری شده بود. همچنین، بازپرس قضایی دادیرای کرج پاسخ مشخصی به خانواده که پیگیر پرونده سامان استوار هستند نمی دهد .”

لازم به ذکر است، در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱، سامان استوار پس از انتقال به شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرج با اتهامات سیاسی و امنیتی مواجه و مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

سامان استوار، در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، در پی یورش گسترده ماموران وزارت اطلاعات به منازل شهروندان بهایی پس از تفتیش منزل و ضبط برخی لوازم شخصی اش بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در شهر کرج مرکز استان البرز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید