اعزام به بیمارستان، علی موسی نژاد فرکوش، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج

علی موسی نژاد فرکوش

علی موسی نژاد فرکوش، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان اعزام شد. او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، علی موسی نژاد فرکوش، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی و فعال سیاسی مشروطه خواه، ساکن تهران و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج جهت درمان بیماری فتق هیاتل، مشکلات گوارش و احتملا عمل جراحی هِرنی به بیمارستان اعزام شد.‌

یک منبع مطلع در این باره گفت:”علی موسی نژاد فرکوش، برای عمل جراحی هِرنی و بیماری‌های فتق هیاتال معده و دپورتیکول روده به بیمارستان اعزام شد. این زندانی سیاسی از سال ۱۳۹۹ تا به امروز از حق استفاده از مرخصی استعلاجی و استحقاقی خود محروم بوده و مراجع قضایی و ضابط امنیتی پرونده او با همراهی مسئولان زندان در خصوص تجویز رژیم غذایی از سوی کمیسیون تخصصی پزشکی سر باز زده و نسبت به شرایط وخیم وی بی تفاوت هستند.”

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، به همراه زرتشت احمدی راغب، آرشام رضایی و رضا محمدحسینی با نگارش نامه ای اعتراضی نسبت به بازداشت، بلاتکلیفی و پرونده سازی بر علیه ناهید شیرپیشه مادر پویا بختیاری از جانباختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، خواستار آزادی وی شدند اما به دستور مسئولان زندان به صورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل و در تاریخ ۲۶مردادماه به بند عمومی بازگردانده شدند اما حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده های خود محروم شدند.

لازم به ذکر است، علی موسی نژاد فرکوش، در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۳۹۹، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) بازداشت و به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

این فعال سیاسی مشروطه خواه، در بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد و پس از انتقال به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین و طی مراحل بازجویی چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸، علی موسی نژادفرکوش، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت محمد مقیسه، از بابت اتهامات(اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین به روح الله خمینی) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام(وهین به رهبری) هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت (اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، قاضی وقت شعبه مذکور عینا تائید و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل ۵ سال از مجموع این حکم برای علی موسی نژاد فرکوش، اجباری شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید