علی موسی نژاد فرکوش، با اتمام عمل جراحی به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد

علی موسی نژاد فرکوش

علی موسی نژاد فرکوش، پس از انجام عمل جراحی، به زندان رجایی شهر بازگردانده شد.‌ او در حال سپری کردن محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز سه شنبه ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۱، علی موسی نژاد فرکوش، فعال مشروطه خواه و زندانی سیاسی پس از انجام عمل جراحی هِرنی، به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد. این زندانی سیاسی در حال تحمل حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”این زندانی سیاسی روز یکشنبه که از زندان به بیمارستان مدنی کرج اعزام شد همان روز تحت عمل جراحی هِرنی قرار گرفت و روز سه شنبه به زندان رجائی شهر بازگردانده شد.”

لازم به به ذکر است، علی موسی نژادفرکوش، در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، برای انجام‌ عمل جراحی هِرنی و مراحل درمانی بیماری فتق هایتال(التهاب شدید مرسی و معده) از زندان رجایی شهر به بیمارستان مدنی شهر کرج اعزام شده بود.

این زندانی سیاسی، در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، به همراه زرتشت احمدی راغب، آرشام رضایی و رضا محمدحسینی با نگارش نامه ای اعتراضی نسبت به بازداشت، بلاتکلیفی و پرونده سازی بر علیه ناهید شیرپیشه – مادر پویا بختیاری از جانباختگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸، خواستار آزادی وی شدند اما به دستور مسئولان زندان بصورت تنبیهی به سلول انفرادی منتقل و در تاریخ ۲۶مردادماه به بند عمومی بازگردانده شدند اما حق تماس تلفنی و ملاقات با خانواده های خود محروم شدند

لازم به ذکر است، علی موسی نژاد فرکوش، در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۳۹۹، در پی یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری ۵ ساله خود از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) بازداشت و به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد.

این فعال سیاسی مشروطه خواه، در بهمن ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد و پس از انتقال به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوین و طی مراحل بازجویی چندی بعد با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۱۳ خردادماه ۱۳۹۸، علی موسی نژادفرکوش، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت محمد مقیسه، از بابت اتهامات(اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (توهین به روح الله خمینی) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام(وهین به رهبری) هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری و از بابت (اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در تاریخ ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست احمد زرگر، قاضی وقت شعبه مذکور عینا تائید و با اعمال ماده ۱۳۴ از قانون مجازات اسلامی تحمل ۵ سال از مجموع این حکم برای علی موسی نژاد فرکوش، اجباری شد.

با اجرای شدن این حکم در تاریخ ۲۷خرداد ماه ۱۳۹۹، ابلاغیه ای از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین به ریاست محمدمهدی براعه برای اجرای حکم حبس تعزیری این فعال سیاسی مشروطه خواه ارسال شد اما با توجه به شیوع کرونا این اجرائیه تعلیق شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید