تهران؛ دقایقی پیش مهسا امینی، در بیمارستان کسرا در اثر شدت جراحات جان‌باخت

مهسا امینی

مهسا امینی، دختر سقزی در پی بازداشت توسط گشت ارشاد به کما رفت. او همراه با خانواده خود در بزرگراه حقانی از سوی ماموران بازداشت و مورد ضرب و جرح قرار گرفته بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهاس امینی، ۲۲ ساله اهل سقز که طی روزهای اخیر توسط گشت ارشاد بازداشت شده بود در بیمارستان کسرا به دلایل مرگ مغزی جان‌باخت.

بر اساس این گزارش، مهسا امینی،  ۲۲ ساله اهل سقز که به همراه خانواده‌ خود به تهران سفر کرده بود، سه‌شنبه ۲۲ شهریور‌ماه ۱۴۰۱، وقتی با برادرش در ورودی بزرگراه حقانی بود، از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت شد.

کیارش، برادر مهسا وقتی در برابر بازداشت خواهرش مقاومت کرده، با برخورد خشونت‌آمیز ماموران مواجه شده است.

نیروهای گشت ارشاد، مهسا امینی را به پلیس امنیت اخلاقی در خیابان وزرا منتقل می‌کنند، اما به گفته کیارش امینی، دقایقی بعد از درون ساختمان صدای جیغ و فریاد شنیده شده است و ماموران خانواده‌های نگران را با گاز اشک‌آور و ضربات باطوم متفرق کرده‌اند.

در نهایت یکی از دختران آزاد شده تایید کرد که مهسا با آمبولانس از وزرا خارج شده است.

تنها دو ساعت بعد از بازداشت، پزشکان در بیمارستان کسری با اعلام تشخیص سکته مغزی و قلبی همزمان، مرگ مغزی مهسا امینی را اعلام کردند.

کیارش امینی می‌گوید؛ اگرچه به او اجازه فیلم‌برداری از خواهرش را نداده‌اند، اما او آثار کبودی را روی صورت و پای مهسا دیده است!

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید