کانون اصلاح و  تربیت شهر سنندج؛ اعتصاب غذای زهرا محمدی و ژینا مدرس گرجی

زهرا محمدی و ژینا مدرس گرجی

زهرا محمدی مدرس زبان کردی، و ژینا مدرس گرجی فعال حقوق زنان محبوس در کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج دست به اعتصاب غذا زدند.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۳ مهر ماه ۱۴۰۱، زهرا محمدی، فعال فرهنگی و زندانی سیاسی به همراه ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان، محبوس در کانون اصلاح و تربیت سنندج مرکز استان کردستان، در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان زندان با بازداشت شدگان اعتراضات اخیر اعتصاب غذا کردند.‌

براساس این گزارش، زهرا محمدی و ژینا مدرس گرجی، به همراه جمعی دیگر از زنان زندانی کانون اصلاح و تربیت شهر سنندج با هدف (آزادی بی‌قید و شرط) معترضان بازداشت‌ شده و در اعتراض به رفتار نامناسب مسئولان زندان با بازداشت‌ شدگان اخیر اعتصاب غذا کردند.

ژینا مدرس گرجی، فعال حقوق زنان، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در شهر سنندج مرکز استان کردستان در پی یورش نیروهای امنیتی توام با ضرب و شتم و ارعاب، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و تکمیل مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به کانون اصلاح و تربیت این شهر منتقل شده است.

همچنین، زهرا محمدی، در تاریخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۰، برای سپری کردن حبس تعزیری ۵ ساله خود به شعبه اجرای احکام کیفری دادسرای سنندج مراجعه و پس از بازداشت به بند زنان در کانون اصلاح و تربیت زندان سنندج منتقل شد.

در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۰، شعبه دیوان عالی کشور پس از رد درخواست اعاده دادرسی، حکم صادره بر علیه زهرا محمدی را با اتهام تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی به تحمل ۵ سال حبس تعزیری عینا تائید کرد و پرونده این فعال فرهنگی را به شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ارجاع کرده بود.

زهرا محمدی، در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۸، در پی یورش مأموران اداره اطلاعات سنندج به محل سکونت او بازداشت و پس از تحجل بلاتکلیفی طولانی مدت و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود. 

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۹، زهرا محمدی، توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام تشکیل دسته و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت ملی به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد. 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید