اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت دستکم سه شهروند توسط نیروهای امنیتی در تهران

جواد آزاد، عادل منصوری و علی سالم

نیروهای امنیتی در تهران دستکم سه تن از شهروندان به نام‌های جواد آزاد، عادل منصوری و علی سالم، را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، جواد آزاد، عادل منصوری و علی سالم، سه تن از شهروندان ساکن تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.‌ همچنین جملگی دانشجویان بازداشت شده در تبریز با صدور قرار منع تعقیب آزاد شدند. یک دانشجوی بازداشت شده در تهران هم پس از اتمام بازجویی‌ها آزاد شده است.

یک منبع مطلع در این باره گفت:” روز سه شنبه ۱۲ مهر ماه ۱۴۰۱، علی سالم، فعال سیاسی چپ و روزنامه نگار پیشین در روزنامه شرق، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده و از وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست.”

همچنین، کانال تلگرامی دانشجویان متحد اعلام کرد؛ روز دوشنبه چهار مهر ماه ۱۴۰۱، جواد آزاد و عادل منصوری، دو دانشجوی رشته MBA در دانشگاه علامه طباطبایی تهران، در محدوده ایستگاه مترو طرشت، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و روز چهارشنبه شش مهر ماه ۱۴۰۱، به زندان تهران بزرگ‌ منتقل شدند اما تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی این دو دانشجو بی ثم بوده است.

این رسانه اطلاع رسانی در خصوص وضعیت دانشجویان بازداشت همچنین با انتشار متنی از آزادی البرز نظامی، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد دانشگاه تهران خبر داد.
لازم به اشاره است که البرز نظامی، در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۱، در محل کار خود در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

اما کانال تلگرامی قرارگاه سایبری عمار وابسته به ارگانهای امنیتی اعلام کرد با پیگیری رئیس دانشگاه تبریز و مسئولان ارشد استانی و نظر مساعد دادستان مرکز استان آذربایجان شرقی، دستور آزادی دانشجویان بازداشت شده در وقایع اخیر صادر شد. این تصمیم در راستای تفکیک دانشجویان از لیدرهای (آشوب) و (اخلال در نظم عمومی) انجام می‌گیرد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید