پایان ایام مرخصی سیامک نمازی، زندانی امنیتی دو تابعیتی ایرانی آمریکایی به زندان اوین بازگشت

سیامک نمازی

سیامک نمازی، زندانی امنیتی دو تابعیتی ایرانی آمریکایی پس از اتمام دوران مرخصی به زندان اوین بازگشت. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، به ۱۰ سال زندان محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، سیامک‌نمازی، شهروند ایرانی آمریکایی و زندانی امنیتی، پس از اتمام دوران مرخصی و مخالفت با تمدید آن برای تحمل ادامه حبس خود به زندان اوین بازگشت. این زندانی امنیتی در اندرزگاه ۷ زندان اوین در حال تحمل دوران محکومیت حبس تعزیری ۱۰ ساله خود است.

بر اساس این گزارش، پس از بازگشت سیامک نمازی به زندان در پی مخالفت ضابط امنیتی و قضایی پرونده وی برای آزادی و یا تمدید مرخصی اش، برادر او بابک نمازی اعلام کرد:”برای نخستین بار واقعا امیدوار بودم که رفتن پدرم فصلی تازه بگشاید که با مشکلاتی کمتر، برای جمع شدن دوباره خانواده ما تلاش کنیم اما بازگشت سیامک به زندان این‌ امید را از بین برده چرا که حکومت ایران ثابت کرده که از حقوق بشر فقط ژست بشردوستانه بگیرد.”

لازم به ذکر است، سیامک نمازی، اویل مهر ماه ۱۴۰۱، به مرخصی اعزام شد و چند روز پس از آن باقر نمازی، پدر این زندانی امنیتی که در پی ابتلا به نوعی بیماری صعب العلاج در زندان اوین بسر می برد با دریافت رفع ممنوعیت خروج از کشور ایران را ترک کرد.

سیامک نمازی، فرزند باقری نمازی، در مهرماه ۱۳۹۴، در جریان سفری به ایران بازداشت شد و در روند دادرسی ناعادلانه سپس در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام (همکاری با دولت متخاصم آمریکا) به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید