اعتراض‌های سراسری؛ بازداشت سه دانش آموز دختر توسط نیروهای اطلاعات سپاه در زاهدان

اعتراض‌های سراسری

سه دختر دانش آموز بلوچ توسط نیروهای اطلاعات سپاه از مدرسه حضرت مریم در خیابان بدر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر و در جریان اعتراض‌های سراسری، سه دختر دانش آموز بلوچ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شدند.

هویت این دانش آموزان دختر “مریم سالارزهی”، “معصومه علیزهی” و “گرگیج” (نام نامشخص) هر سه پایه سوم راهنمایی عنوان شده است.

گفته می شود مدیران مدرسه حضرت مریم پس از واقعه جمعه سیاه زاهدان و اعتراضات گسترده در بلوچستان، اقدام به دعوت از آخوندها جهت سخنرانی کرده اند.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: «این آخوند پس از حضور در مدرسه و سخنرانی برای دانش آموزان، اقدام به هتاکی و اهانت به کشته شدگان حادثه جمعه سیاه زاهدان کرده است.»

این منبع افزود: «دختران دانش آموز بلوچ با خشم نسبت به هتاکی آخوند، پاسخ وی را داده اند که در این بین سه تن از آنها پس از اتمام جلسه توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت شده اند.»

پس از حادثه جمعه سیاه زاهدان، نیروهای نظامی بسیاری از شهروندان بلوچ را که اکثر آنها کودک هستند در شهرهای مختلف بازداشت کرده اند./به نقل از کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید