اعتراض‌های سراسری؛ تداوم بازداشت و بی خبری از سه فعال مطبوعاتی/ آزادی دو عکاس با تودیع قرار وثیقه

اعتراض‌های سراسری

در جریان اعتراض‌های اخیر از میان پنج عکاس، دو تن با تودیع قرار وثیقه و اتمام مراحل بازجویی آزاد و هنوز از سرنوشت سه عکاس دیگر خبری در دست نیست.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، بهار اصلانی و احمد حلبی ساز، دو تن از عکاسان مطبوعاتی، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع وثیقه آزاد شدند. علیرغم آزادی این افراد اما یلدا معیری، آریا جعفری و حسین اسماعیلی، سه تن دیگر از عکاسان مطبوعاتی در بازداشت به سر می برند.‌

براساس این گزارش، آزادی بهار اصلانی و احمد حلبی ساز، با تودیع وثیقه صورت گرفته و این افراد باید در انتظار ابلاغیه تاریخ دادگاه خود باشند.

از مصادیق حقوقی اتهام‌های این فعالان مطبوعاتی اطلاعی در دست نیست.

همچنین، یلدا معیری، آریا جعفری و حسین اسماعیلی، هر یک از بیماری های متفاوتی در رنج هستند با توجه به شرایط درمانی نامناسب در بازداشتگاه ها و زندان‌ها سلامت این افراد با خطر مواجه شده است.

طی روزهای اخیر، یلدا معیری، در تماسی کوتاه با خانواده خود اعلام کرده که در سلول انفرادی محبوس و بازجویی ها از این فعال رسانه ای و عکاس مطبوعاتی ادامه دارد.

بازداشت این روزنامه نگاران و فعالان حوزه مطبوعات در حالی با اتهامات سیاسی و امنیتی صورت گرفت که در تاریخ ۲ آبان ۱۴۰۱، امیرآبادی فراهانی، نماینده مجلس در یک گفتگوی تلوزیونی مدعی بازداشت ۲ تن از شهروندان به دلیل ثبت اولین عکس از لحظه جان باختن مهسا امینی با اتهام(جاسوسی برای آمریکا) در بیمارستان کسرا تهران شد و این در حالی است طبیعت شغلی روزنامه نگاران و فعالان رسانه ای اطلاع رسانی و تصویر کشیدن آنچه که از نگاه شهروندان مخفی مانده، است.

لازم به ذکر است، یلدا معیری، اواخر شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوئی به سلول انفرادی در زندان اوین منتقل شده است.

همچنین، آریا جعفری، در تاریخ ۳ مهر ماه ۱۴۰۱، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی در اصفهان به مکان نامعلومی منتقل شد و وی هم‌ تحت بازجویی است.

احمد حلبی ساز، هم در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، در محدوده چهارراه ولیعصر تهران توسط ماموران پلیس امتیاز نیروی انتظامی بازداشت و پس از مدتی به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود./ به نقل از انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید