اعتراض‌های سراسری؛ چهار نفر از معترضین بازداشت شده به اتهام “محاربه” محاکمه خواهند شد

اعتراض‌های سراسری

کیفرخواست ۳۱۵ تن از بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر صادر و به چهار نفر اتهام محاربه تفهیم شد.‌

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه دو مهر ماه ۱۴۰۱، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور کیفرخواست برای ۳۱۵ تَن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری شهریور ماه سال جاری و تفهیم اتهام (محاربه) به چهار نفر از این بازداشت شدگان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه شورای عالی قضایی کشور اتهامات تفهیم شده به مجموع این ۳۱۵ نفر را (اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (اخلال در نظم عمومی) عنوان و از ارجاع پرونده آنها به دادگاه خبر داد.

وی در ادامه همچنین از صدور کیفرخواست برای ۴ نفر از این افراد با اتهام (محاربه از طریق کشیدن سلاح به منظور ایجاد رعب و وحشت در جامعه و بین مردم)، (مجروح کردن ماموران امنیتی)، (تخریب و تحریق اموال عمومی و دولتی به قصد بر هم زدن امنیت کشور) و (مقابله با نظام) خبر داد.‌

لازم به ذکر است، تفهیم اتهام (محاربه) به متهم در مرحله بازپرسی می تواند وی را در مرحله دادرسی و صدور حکم‌ با اعدام مواجه کند.

اعتراضات سراسری شهریور ماه ۱۴۰۱، از تاریخ ۲۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ و پس از اعلام خبر جان باختن مهسا امینی، در واکنش به عمل کرد گشت ارشاد و ناکارآمدی سیستم اداره کشور شکل گرفت و دامنه این اعتراضات به سرعت وسعت پیدا کرد و کماکان در شهرها، دانشگاه‌ها و برخی مدارس ادامه دارد./ به نقل از ایسنا،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید