اعتراض‌های سراسری؛ جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های ماهان صدارت مدنی، برگزار شد

اعتراض‌های سراسری

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های ماهان صدارت مدنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.‌ او به اتهام آتش کشیده شدن موتور سیکلت  و ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو، محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز پنج‌شنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۱، ماهان صدارت مدنی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری محاکمه شد.

براساس کیفرخواست صادره، اتهام‌های ماهان صدارت مدنی در این جلسه دادرسی:”محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد (چاقو)، اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، آتش زدن موتورسیکلت و تخریب گوشی شاکی خصوصی و ایراد جرح عمدی با چاقو. عنوان شده است.”

در این جلسه دادرسی، پس از خوانده شدن کیفرخواست توسط نماینده دادستان و ارائه دفاعیات ماهان صدارت مدنی و وکیل مدافع وی (احتمالا وکیل مدافع وی از میان وکلای تبصره ماده ۴۸ انتخاب شده و ماهان صدارت مدنی از حق تعیین وکیل مورد نظر خود در جلسه دادگاه محروم شده بود) دفاعیات خود را ارائه کرد.

در بخشی از این جلسه دادرسی ۲ فرد به عنوان شکات خصوصی از بابت اتهام (آتش کشیده شدن موتور سیکلت) و (ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو) صحبت‌های خود را ایمان افشاری ارائه کردند.

همچنین، ایمان‌افشاری، در بخش دیگری از این جلسه دادرسی به ماهان صدارت مدنی مدعی شد:”شما قبل از درگیری با این افراد مردم را تحریک به اغتشاش کردید. آیا این اقدامات را انجام داده ای یا خیر؟”

ماهان صدارت مدنی هم در پاسخ تاکید کرد:”خیر. من هیچ کس را تحریک نکردم.”

در ادامه هم وکیل مدافع ماهان صدارت مدنی، دفاعیات خود از بابت اتهام محاربه را در دفاع از موکل خود به دادگاه ارائه و تاکید کرد:”درباره اتهام محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد، تصاویر را دیدم، متهم موضوع کشیدن سلاح سرد را انکار می کند.”

ایمان افشاری از وکیل مدافع پرسید، پس چه کسی به شاکی ضربه زده است؟ وکیل متهم گفت: “در شلوغی شکل گرفته ممکن بوده یک نفر از پشت به این فرد حمله کرده باشد.”

‌در ادامه این جلسه دادرسی، فیلمی از صحنه درگیری رخ داده که از طریق یک دوربین مداربسته ضبط شده بود در دادگاه به نمایش گذاشته شد و ماهان صدارت مدنی پس از دیدن تصاویر مجددا تاکید کرد که چاقو در دست ندارد.

سپس یکی از شکات پرونده مدعی شد:”در فیلم مشخص است که متهم باک موتور من را با چاقو سوراخ می کند و شواهد آن موجود است، این در حالی است متهم می گوید چاقو در دست نداشته است.”

متهم پاسخ داد:”من با دست بر روی باک بنزین موتور واژگون شده می کوبم و در دستم چاقو نیست. من فقط در گیری و آتش زدن موتور سیکلت را قبول دارم.”

در نهایت، ایمان افشاری، ختم جلسه دادگاه را اعلام کرد./ به نقل از ایرنا،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید