دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت صادره علیه مصطفی آل احمد، کارگردان و مستندساز را عینا تائید کرد

مصطفی آل احمد

دادگاه تجدیدنظراستان تهران، حکم صادره بدوی بر علیه مصطفی آل احمد، کارگردان و مستندساز را عینا تائید کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به اتهام اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب، محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مصطفی آل احمد، کارگردان و مستندساز، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل شش سال و چهار ماه حبس تعزیری، پرداخت جریمه نقدی، دو سال منع خروج از کشور و سایر مجازات تکمیلی محکوم شد. این حکم در مرحله بدوی صادره شده بود و فقط در دادگاه تجدیدنظر عینا تائید شد.

مریم کیان ارثی، وکیل مدافع مصطفی آل احمد، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت: “مجازات شش سال و چهار ماه حبس موکلم آقاى مصطفى آل احمد در شعبه ٣۶ دادگاه تجدیدنظر تایید شد. ایشان به سه سال و هشت ماه حبس تعزیری بابت (اجتماع و تبانی) به تحمل هشت ماه حبس تعزیری بابت (فعالیت تبلیغی علیه نظام) دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۱۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت (نشر اکاذیب) محکوم شد.”

مصطفی آل احمد، در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، به اتهام‌انتشار و بیانیه ای با موضوع (تفنگت را زمین بگذار) توسط نیروهای امنیتی به همراه محمد رسول اف، بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجویی و بازپرسی در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید