عدم اجرای اصل تفکیک جرایم؛ انتقال پرویز سیابی به بند یک زندان مرکزی اردبیل

پرویز سیابی

پرویز سیابی فعال مدنی آذربایجانی به بند یک زندان مرکزی اردبیل منتقل شد. آقای سیابی طی یک تماس تلفنی به خانواده خود اعلام نموده که به بند ۱۶ منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندنیان سیاسی و مدنی؛ پرویز سیابی ۷۶ ساله آذربایجانی طی تماسی که با خانواده و نزدیکان خویش داشته اطلاع داده است از بند ۱۶ به بند یک زندان مرکزی اردبیل منتقل شده است.

بند یک زندان مرکزی اردبیل، بند مجرمان عمومی و خطرناک می‌باشد و با توجه به دلیل مشکلات جسمی، بیماری های متعدد از جمله پروستات مزمن، فشار خون بالا، درد شدید مفاصل و کهولت سن نیازمند مراقبت های دائمی پزشکی است لذا فعالین مدنی و نزدیکان این فعال و فعالین حقوق بشر آذربایجانی با تاکید بر این موضوع، نگران سلامت جسمانی وی بوده و خواهان آزادی سریع ایشان می باشند.

قوانین مرتبط با تفکیک جرائم سالهاست که در زندان‌های ایران رعایت نمی شود و مسئولین زندان به سفارش اداره کل اطلاعات فعالین آذربایجانی محبوس در زندان های ایران را به بهانه های مختلف به بندهای عمومی و بند مجرمان خطرناک انتقال میدهند.

این فعال آذربایجانی ۱۸ آبان ۱۴۰۱ بازداشت و جهت تحمل محکومیت ۶ ساله خویش به بند ۱۶ زندان مرکزی اردبیل منتقل شده بود.حکمی که تنها بدلیل اظهارات این فعال آذربایجانی در کانال های تلگرامی خصوص حوادث ۲مرداد ۱۴۰۰ تبریز در رابطه با حمایت از مردم آذربایجان از مطالبات مردم اهواز صادر شده بود.

پرویز سیابی گرجانی در مرحله بدوی توسط شعبه اول دادگاه‌ انقلاب اردبیل، به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شد در نهایت این حکم توسط شعبه یک دادگاه تجدید نظر استان اردبیل به ۶ سال حبس تعزیزی کاهش پیدا کرد.

ایشان ۳مرداد ماه سال پیش توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۴ مرداد پس از پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده و ۷ شهریور ماه‌ ۱۴۰۰ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی موقتا تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اردبیل آزاد شد.

پرویز سیابی که متولد ۱۳۲۶ و دانش آموخته رشته حقوق در دانشگاه تهران می باشد وی ۸ مهر ماه ۹۹ در پی تجمع مسالمت آمیز در حمایت از عملیات آزادسازی قاراباغ توسط ارتش جمهوری آذربایجان با ضرب و شتم در پارک جیرال اردبیل به همراه دیگر فعالین بازداشت و با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل