اعتراض‌های سراسری؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی از وضعیت سه شهروند در سنندج

سیروس عباسی، آزاد عباسی و مهدی جوانمردی

بازداشت و بلاتکلیفی از وضعیت سه شهروند به نام‌های سیروس عباسی، آزاد عباسی و مهدی جوانمردی، این سه شهروند بازداشتی علیرغم اتمام مراحل بازجویی در یکی از بازداشتگاهای امنیتی در سنندج تحت نظر هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز دوشنبه هفت آذر ماه ۱۴۰۱، سیروس عباسی، آزاد عباسی و مهدی جوانمردی، سه شهروند محبوس در زندان مرکزی سنندج در استان کردستان بطور بلاتکلیف محبوس و از حقوق اولیه یک متهم برای تسریع در روند دادرسی و تعیین تکلیف محروم هستند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است:”علیرغم اتمام بازجویی‌ها و انتقال این سه فعال مدنی به زندان مرکزی شهر سنندج اما با تبدیل قرار قضایی پرونده از بازداشت به وثیقه و آزادی آنها مخالفت شده است.”

همچنین، از اتهامات مطروحه بر علیه سیروس عباسی، آزاد عباسی و مهدی جوانمردی، اطلاعی در دست نیست.

لازم به ذکر است، در تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۴۰۱، سیروس عباسی و آزاد عباسی، پس از بازداشت توسط نیروهای امنیتی و انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل شدند.

همچنین، مهدی جوانمردی، در تاریخ ۴ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و سپس بازپرسی در نهایت به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

از میان این شهروندان، سیروس عباسی، پیشتر هم با احضار، بازداشت و پرونده سازی اداره اطلاعات شهر سنندج به سبب فعالیتهای مسالمت آمیز خود مواجه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید