اعتراض‌های سراسری؛ نیما(ژاکاو)سلطانی، دانشجوی رشته صنایع دستی توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

نیما(ژاکاو)سلطانی

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی با صدور دادنامه‌ای نیما(ژاکاو)سلطانی را به حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، نیما(ژاکاو) سلطانی، اهل شهرستان بانه از توابع استان کردستان، متولد ۱۳۸۱، دانشجوی رشته صنایع دستی در دانشکده هنر دانشگاه تهران، محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به تحمل پنج سال حبس تعزیری، دو سال منع خروج از کشور و دو سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.

در این گزارش، به اتهاماتی که‌ منجر به‌ صدور حبس تعزیری، منع خروج از کشور و محرومیت نیما سلطانی از فعالیت در فضای مجازی شده اشاره ای نشده است.

همچنین، حکم صادره بدوی است و از تاریخ ابلاغ، ظرف مدت ۲۰ روز کاری قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.

لازم به ذکر است، نیما سلطانی، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از یورش نیروهای امنیتی و همراهی اعضای حراست دانشگاه تهران و بازداشت به یکی از بندهای امنیتی در زندان اوین منتقل و پس از اتمام مراحل بازجویی، بازپرسی و تفهیم اتهام سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید