اعتراض‌های سراسری؛ مریم دریسی، از سوی دادگاه انقلاب کازرون به سه سال حبس محکو م شد

مریم دریسی

دادگاه انقلاب شهرستان کازرون از توابع استان فارس با صدور دادنامه‌ای مریم دریسی را به حبس تعزیری محکوم کرد. او پیش‌تر در جریان بازداشت گسترده دانشجویان بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای اخیر، مریم دریسی، ساکن شهرستان کازرون از توابع استان فارس، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ساوه و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب شهرستان کازرون به ریاست قاضی انصاری، در مجموع به تحمل سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

بر اساس دادنامه صادره توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه انقلاب در شهرستان کازرون که به مریم دریسی ابلاغ شده؛ وی از بابت اتهام (توهین به رهبری) به تحمل دو سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۱ سال حبس محکوم شده است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، اشد مجازات، یعنی تحمل ۲ سال حبس تعزیری برای مریم دریسی لازم به اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، جلسه دادرسی به پرونده مریم دریسی از بابت اتهامات(فعالیت تبلیغی علیه نظام) و (توهین به رهبری) در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، در شعبه دادگاه انقلاب کازرون برگزار شده بود.

مریم دریسی، در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در شهرستان کازرون از توابع استان فارس بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام و تکمیل کیفرخواست سپس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید